ABD ve Rus medyasından kirli algı paslaşması

28.03.2016 - 08:38

ABD merkezli BBG Medya İzleme Örgütü’nün araştırmasına göre, ABD’ye ait resmi medya organları Türkiye aleyhindeki haberlerde Rus medyası ile aynı dili kullanıyor.



Türkiye’nin geçen sene 24 Kasım’da hava sahasını ihlal ettiği için Rus savaş uçağını düşürmesinin ardından Rusya’nın resmi yayın organları açık bir şekilde Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Türkiye’yi karalama kampanyası başlatmıştı. BBG’nin araştırmasına göre, Russia Today (Rusya’da Bugün) ve Voice of America (Amerika’nın Sesi) Türkiye ile ilgili haberlerde sansür ve yanlış bilgi içerikli konulara değiniyor.

EŞZAMANLI HABER

Raporda, Rusya ile hemen hemen aynı zamanda ABD’ye ait American Voice’in de Türkiye aleyhinde ciddi bir propaganda başlattığı, Türkiye’nin terör örgütü DAEŞ ile ticaret yaptığı, Suriye’deki ‘terör örgütlerine silahlar gönderdiği’ gibi iddiaları, gerçekmiş gibi sunduğuna ve öne çıkarttığına dikkat çekildi. Rusya’nın Aralık 2015 başlattığı “DAEŞ ile ticaret” karalama kampanyasına ve Mart 2016’da başlattığı “Türkiye’de mültecilere kötü muamele” propagandasına Voice of America’nın da destek verdiği belirtildi. Russia Today ile American Voice arasında dil benzerliğine dikkat çeken medya araştırmasında yer alan ötneklerden biri şu şekilde; Russia Today’in 18 Mart tarihinde verdiği “AB, acımasız Türk rejimine insan hakları yükümlülükleri hatırlatmalı”verdiği haberi, American Voice 21 Mart tarihinde “Türk Sahil Güvenliği mültecilere şiddet uyguladı” başlığıyla okuyucularına sunuyor.



BİZİ TAKİP ET!

Çok Okunanlar